Izaicinājums

Rīgas starptautiskā autoosta jau gadu desmitiem ir bijis viens no būtiskākajiem sabiedriskā transporta mezgliem Baltijā. Katru dienu tajā piestāj tūkstošiem cilvēku un desmitiem autobusu. Taču, lai satiksme vienmēr būtu precīza un ikvienam tajā iesaistītajam būtu aktuālākā informācija par reisiem, autoostas aizkulisēs darbojas sarežģītu procesu kopums.

Gadiem ejot, esošā reisu vadības sistēma bija novecojusi. Tā ne tikai nebija savietojama ar mūsdienu IT tehnoloģijām, bet arī paļāvās uz ārkārtīgi lielu manuāli veicamu darba apjomu, tādējādi paverot iespēju cilvēciskām kļūdām. Autoostas darbinieki ar lielu daļu informācijas darbojās nestrukturēti – ar e-pastu, papīra izdruku vai telefona zvanu starpniecību.

Papildu izaicinājumus radīja projekta Rail Baltica īstenošana, paredzot autoostas teritorijas samazināšanu, tādējādi uzliekot vēl augstāku latiņu reisu vadības efektivitātei un precizitātei.

Risinājums

2020. gadā LMT komanda uzsāka jaunas reisu vadības sistēmas izstrādi. Tās pirmais solis – niansēta esošo procesu izpēte, kas ļāva izprast nepilnības un projektēt tādu sistēmu, kas ne tikai pilnvērtīgi spētu izmantot jaunāko IT tehnoloģiju sniegtās iespējas, bet arī darbotos ilgtermiņā.

Jaunā sistēma spējusi automatizēt un modernizēt vairākus autoostas darbības procesus, atvieglojot gan pasažieru, gan autoostas darbinieku ikdienu. Tagad visu aktuālo informāciju no Autotransporta direkcijas un pārvadātājiem sistēma apstrādā automātiski. Dispečeru dienestam nav jānodarbojas ar manuālu papīru, e-pastu un telefona zvanu apstrādi.

Tāpat, pateicoties mākslīgajam intelektam un datorredzei, arī visi autoostas teritorijā esošie autobusi tiek atpazīti un fiksēti automātiski. Pasažieru apziņošana par aktualitātēm notiek ar Tildes valodas sintēzes palīdzību, un informācija uz ekrāniem tiek atspoguļota, sistēmai automātiski reaģējot uz attiecīgajiem notikumiem.

Visbeidzot, jaunā sistēma būs viegli attīstāma arī nākotnē, jo tā ir būvēta modulāri – katru tās bloku iespējams izdalīt un modernizēt, neietekmējot pārējo sistēmu. Projekts tika realizēts nepilna gada laikā atbilstoši klienta prasībām un iekļaujoties paredzētajā termiņā. Izmantojām Agile Scrum metodoloģiju, kas operatīvi ļāva pārskatīt un koordinēt darba uzdevumus.