Izaicinājums

Uzņēmumos ik gadu tiek pavadīti pat vairāki mēneši, lai veiktu grāmatvedības rēķinu datu ievadi. Lai procesu padarītu mazāk laikietilpīgu, kā arī samazinātu kļūdu risku, mūsu IT speciālisti ar grāmatvedības atbalstu izstrādāja risinājumu AIGA – mākslīgā intelekta grāmatvedības asistentu. Jebkāda veida saturs, kas jāizgūst no nestrukturētas informācijas pēc konteksta, ir problēma daudzos uzņēmumos, taču mums tas bija patīkams izaicinājums, kas pārtapa kvalitatīvā, uz vajadzībām balstītā risinājumā.

Risinājums

Mēs izstrādājām automātisko rēķinu apstrādes rīku, kas no dokumenta var izgūt standarta informāciju:

  • rēķina numuru;
  • rēķina datumu;
  • samaksas datumu;
  • piegādātāja reģistrācijas numuru;
  • piegādātāja PVN maksātāja numuru;
  • summu;
  • valūtu.

Taču tas nebūt nav viss – mākslīgā intelekta algoritmu iespējams uztrenēt arī citas informācijas izgūšanai un apstrādei. Risinājums AIGA spēj apstrādāt elektronisku attēlu vai PDF dokumentu, no tā izgūstot visu tekstuālo informāciju, un analizēt iegūtos datus, lai atlasītu nepieciešamās vērtības. Lai risinājumam nodrošinātu augstu precizitāti, algoritms trenēts ar vairāk nekā 50 000 dažādu rēķinu.

Priekšrocības

Izmantojot risinājumu AIGA, ir iespējams ne tikai būtiski ietaupīt laiku (līdz pat 40 stundām uz 1000 rēķinu ievadi), bet arī paaugstināt datu drošību, jo dati netiek nosūtīti uz mākoni, bet gan glabāti lokāli uzņēmuma serveros. Tāpat rīks atzīmē datus, kuros algoritmi nosaka zemu atpazīšanas precizitāti, lai darbinieki var papildus pārbaudīt un labot informāciju, ja nepieciešams – tas nozīmē, ka tiek samazināta kļūdu iespējamība grāmatvedības datos.

Grāmatveža asistents ir pielāgojams dažādām uzņēmuma vajadzībām un kalpo kā lielisks biznesa modelis, jo izmaksas paliek nemainīgas neatkarīgi no dokumentu apjoma.